Närmast en krönika från ingenstans om ingenting

Det vore galet att blunda för att läget i världen är kaotiskt idag. Men när det blir för tungt kan man titta åt ett annat håll. Det har man rätt att göra för en liten stund. Vi betalar ju skatt för det.

I USA betalar man ju som bekant skatt för det här: "Reports that say that something hasn't happened are always interesting to me, because as we know, there are known knowns; there are things we know we know. We also know there are known unknowns; that is to say we know there are some things we do not know. But there are also unknown unknowns -- the ones we don't know we don't know." 

Är det drygt av mig att säga "Jag vet?" I så fall säger jag inte det o återvänder till ekonomin o vardagen.

När man till slut börjar förstå värdet av sina pengar så kan man börja fundera på när man får valuta för dem. För bara några kronor kan man få hjälp av kvällspressen.

"Tidiga morgnar, långa arbetsdagar och korta kvällar. Så ser veckorna ut för många av oss. Då får maten gärna hamna snabbt på bordet. Inte sällan blir det rester - eller take away - fast du egentligen var sugen på en god hemlagad middag. Enkelt behöver inte vara tråkigt. Med några smarta knep blir vardagsmaten ännu läckrare - utan att det tar längre tid."

I går var det torsdagsmat.

Jag vågade variera mig och struntade i tacoskalen och gjorde en läcker texmex-sallad istället. Barnen sade mums mellan ruccola o babyspenat. Mums igen. Mycket bättre än med tacoskal. Det var dessutom första gången som vi åt tacos som vi kunde prata med varandra utan att avbrytas av kras-smask. Varför har vi inte tänkt på det här förut, pappa. Jag vet inte barn. Jag vet faktiskt inte. It's unknown to me. I don't even know why I don't know.

I kväll är fredag. En lill-vardag. Då ska vi prova vi den kära husmansklassikern köttfärslimpa. Genom att mixtra med kryddorna så får vi en härligt indisk touch på limpan. It's not unknown to me hur det kommer att gå. Det är inte så mycket smaken, för Piffi finsorterat av små lasersvärd o sedan kört med stavmixer är forfarande Piffi, utan mer magsmärtorna o toalettbesöken som kommer efteråt som känns orientaliska.

Sedan Let's Dance. Egentligen önskar jag hellre att jag kunde "ta en bärs" med Plura o Persbrandt. I stället får vi prova tricket med färska kryddor - att dekorera med basilikablad eller en kvist persilja eftersom det lyfter vilken rätt som helst - på egen hand o på eget håll. 

There are some things we don't know yet - men knappt pengarna tillbaka från Unibet - några glas vin o en allt mer närgången fru som satt på it's just the way you are på stereon.

Tycker du att jag är amazing?
Nej, är man amazing så kan man typ flyga eller skjuta laserblickar med ögonen.

Am I X-man?

I så fall borde jag göra betydligt mer åt situationen i världen.

Vad är det som händer idag? I området kring Tikrit o nånstans norr, söder, väster o öster därom.

Fel låt vann, det kan vi inte ändra på. Vi får i alla fall hoppas på att Persbrandt inte blir jagad som ett djur den här gången o att Anders Carlgren får sjutusen jägare att ivrigt ställa upp o skjuta av springbandmaskar o att Jessicas fot håller.







Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits