Vilken bok? En bok bland många, eller, "Det är hål i min bok, kära örebroare"

Det tog ett tag, men slutligen kunde jag inte hålla mig längre. Boken om kungens liv som alla pratar om. Trots att det finns så många böcker.

Eftersom jag inte hade någon aning om vad boken heter, så lät jag min vän köpa den åt mig.

Boken var både tung o tjock, så jag slog på måfå.

Just denna del handlade tydligen om en ganska stor fest som konungen deltagit i. Tydligen är det hyndan i mitten som golat om denna kväll. Hon är anonym i boken, men med tanke på hur imponerad hon förefaller av tillställningen så får man anta att hon inte är en av de vanliga sällskapsdamerna. 

 

Boken har ju ställt till visst rabalder o till o med någon form av debatt. Förvisso lite överdrivet väderspänt från de flesta håll o kanter, men likväl uppfriskande. Det är inte troligt att hans majestät kommer att uttala sig om sanningshalten i boken, detta är han nog rådd ifrån. Men oavsett verkar det vara rätt intressant läsning som åtminstone jag ser fram emot att fortsätta med.

Det finns så många böcker. Men denna borde faktiskt bli
årets julklapp på bokfronten?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits