När salt drar till sig fukt

Förvaras torrt då salt lätt drar till sig fukt.

Det är som en dikt av den sorten som leder till huvudvärk.

När drar salt lätt till sig fukt? Vid fullmåne? Under sommarhalvåret?

Kan man förvara torrt även vid andra tidpunkter? Eller ska man annars förvara i en fuktig källare eller till o med i en vattenfylld bägare?

Chiman har hoppat på rysstrenden o man får bara kalla henne Chimanovskij nu för tiden. Annars blir man osams med henne o då måste man slåss för sitt liv o med vassa naglar. Chimanovskij säger att jag skulle slåss som jag var en kronprins. Riva mot ögonen o slita i hårtestar. Jag skulle lätt kunna dra loss hennes hår om jag var tvungen. Fast ändå. Det vore rätt kvinnligt av mig. Jag tror inte att det är på så sätt Stefan Sauk skulle göra. Han skulle bara slå på i all oändlighet. O sen slå några gånger till. Bara för att. Chimansovskij menar i alla fall att jag skulle rusa in på toaletten o låsa om mig eftersom hon är jättestark nu för tiden. Jaja. Jag vill inte uttala hennes nya namn o kan inte fråga henne om när salt lätt drar till sig fukt trots att hon sitter mitt emot. Dessutom tycker jag inte att hon ska behöva kissa utomhus. Så jag är helt ensam i frågan.

Jag har i o för sig helt med glömt bort vad som skulle förvaras. Det var säkert inget viktigt.

Kort o torrt konstaterar jag att mitt ryska namn skulle vara Igor von Carlsburg. Sen får världen säga vad den vill. Jag förvarar mina r och mina t var jag vill så länge saltet inte drar till sig fukt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits