Twentyfour seven

Nu ska de kristna be en för oss. Holy holy holy.

Alla kristna i Eskilstuna sluter samman under ledning av körslagets Gry Forsell för att en gång för alla ta tag i situationen. För att rädda vår värld ska de be en vecka i sträck för oss. Söndag till söndag (Ett tag under planeringsstadiet gick kampanjen tydligen under namnet SS Eskilstuna. Fast eftersom det är meningen att hela världen, inte bara Eskilstuna, ska kunna njuta dess frukter så valdes namnet bort o ersattes aldrig.) Man ska berätta för Gud om situationen i skolorna, om arbetslösheten, om Dolph Lundgren o moderaters valfusk. Sedan ska de försöka få Gud att prisa de goda o straffa de skyldiga. En krisgrupp sitter o skissar på lämpliga straff att föreslå för Gud. Domen skall komma. Hårt o rättvist på sitt sätt. I alla fall om Alla kristna i Eskilstuna får sin vilja igenom.

Stadens kommunpolitiker har inför Gud visat upp vissa delar av de annars sekretessbelagda ersättningssystemen för att på så sätt förslagsvis bidra till att de rättfärdiga skall kunna belönas åtminstone ekonomiskt. Det har även anonymt lagts fram förslag på evig vistelse i paradiset, tillsammans med ett stort antal jungfruar samt några lådor rödtjut. Det är oklart om detta förslag utgörs av något av de mörkade styckena i de sekretessbelagda ersättningssystemen eller i vilken mån förslaget har förankring hos Gud. Men det bådar rätt hyfsat, hälsar Johannes löparen från Vilstaspåret.

Jag hoppas i mitt stilla sinne att jag kommer få röntgensyn o kanske lära mig flyga. Inget stort. Bara det. Så för säkerhets skull kommer jag uppföra mig superbra från söndag till åtminstone fredag eftermiddag.

Tanken är god, såklart. Men även om de kristna uppenbarligen besitter ett gott mått av fantasi så verkar sju dygn i övermäktigaste laget. Redan efter någon timmes oavbruten bön kommer man troligtvis behöva komma in på hyllningar av gudslöst s & m-sex eller prisandet av bankbonusar. Vart det leder efter sju hela dagar vete fan. Å andra sidan har Gud berättat för en kompis till Gry Forsell att han kanske inte orkar lyssna hela tiden. Först sa han något om att Alla kristna i Eskilstuna är ju fan inte de enda som ber, sen lade han till att det kanske inte är så jävla kul att bli påkallad hela tiden, dygnet runt o att han om han velat haft det på detta viset väl hade haft ihop det med Linda Bengtzing för länge sen.

Jag sänder i alla fall en bön att det kommer att gå bra, för jag är mycket förtjust i initiativet.

Det har dessutom nått mina små öron att Alla kristna i Eskilstuna dessutom kommer ställa upp i nästa säsong av Körslaget med sina alster. Towa Carsson o Joakim Berg kommer tonsätta dem genom en musikalisk resa av spoken-word o svensk hallelujah-gospel. Bli inte förvånad om det kommer en CD redan innan sommaren. Kanske att den till o med kan falla ner från himlen när du minst anar det.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits