Pia, vår favoritnia

Mina barn är galet fotbollstokiga. De har lärt mig massor som jag inte kunde tidigare.

Vilket lag Zlatan spelar i, till exempel. Att det finns en kille som heter Messi i samma lag. De har dessutom lärt mig att skilja på Ronaldo, Ronaldino o Christian Ronaldo.

Dessutom har jag lärt mig att uppskatta mitt rödvin tillsammans med en god bit ost o en bild av Puyol.

Famför allt har de lärt mig att Barcelonas o Brasiliens fanstuff går att köpa på Jysk eller i varje presentshop med minsta självaktning.

Men svensk fotboll är ju mer än Zlatan. Det är oxå Pia Sundhage. Legenden.

För att glädja mina barn på Alla hjärtans dag har jag därför köpt in varsitt Pia Sundhagekit, bestående av varsin Pia Sundhageplansch, Pia Sundhagesängkläder o en Pia Sundhage-T-shirt. Det var lite trist att alla artiklarna hade exakt samma motiv, men det är inte hela världen o nåt de kan leva med:

Pia in action. Ingen annan är i närheten av bollen.

Av en slump fyllde hon dessutom femtio år igår. Eller slump o slump, jag är övertygad om att hennes föräldrar älskade varandra o var mycket medvetna om vad de höll på med. Men du fattar vad jag menar. Vi skickar ingen strippa, men vi tänker grattistankar så hårt vi kan!


Kommentarer:
Postat av: Benny

Hoppas de var glada för prylarna över Pia Sundhage och om du nu hade tänkt för en stund att skicka en strippa till henne, men nu inte gjorde det kan du väl spara de pengarna och skicka en till mitt rum på festen i mars om du nu inte ska vara med... Ska du med kan du även finnas på mitt rum...



Jag tror inte P blev ledsen över att du inte skickade den till henne!

2010-02-15 @ 14:58:14
Postat av: kommerotardig

Shit, jag vet inte om jag har råd att bjuda dig på en strippa.



Fast ändå...jag är övertygad om att jag har råd att bjuda Nedat på några öl, så det löser sig nog!

2010-02-16 @ 12:57:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits