EM utan Danny?

Sång-, dans- o pausfågeln Danny S i showgruppen EMD intervjuades av Belinda Olsson i Debatt. Här är intervjun i sin helhet. 




- Du tänker byta namn har jag hört. Stämmer det?
- Både o. Privat tänker jag kalla mig för Cenny, men i gruppen kommer jag fortfarande kallas för D.

- Varför då?
- För att det blir lättare att skaffa jobb om man heter något mer svenskt.

- Jo, men varför kommer du fortfarande kallas för D?
- Annars skulle det ju inte vara EMD, hehe. Då skulle det ju vara EMC.

- Men vadå, kallar de andra killarna dig för D?
- Nej, de säger Danny.

- Kommer de säga Danny när du heter Cenny?
- Då kommer de kanske säga Kenny. Jo, det tror jag nog att de kommer göra.

- Men vem kommer kalla dig D då?
- Typ du? O alla fansen.

- Jag kan väl inte kalla dig D om du heter Cenny.
- Näh, men du fattar vad jag menar.

- Näh.
- Okej. Fast jag litar på fansen. Det är dem vi lever för.

- Finns det planer på att vidareutveckla din solokarriär o att lämna EMD i sticket?
- Jag kommer aldrig lämna EMD.

- Vadå, inte ens om hundra år?
- Nja, alltså. Vi spelar så länge det är roligt.

- Men vadå, är det jämt roligt? Kommer du hoppa av eller inte?
- Det är alltid roligt, såklart.

- Groupies?
- Eh. Ja...

- Vet du vad det är?
- He. Ja...

- Vem har mest groupies i gruppen?
- Inte jag i alla fall.

- Skulle du vilja att det var du?
- Nej, jag gör det här för att jag tycker om att dansa o sjunga. Jag brinner för att underhålla.

- Kommer du vara med i EMD om hundra år alltså?
- Ja, om vi lever då, så kanske.

- Om hundra år?
- Den som lever får se.

- Jag tror inte att jag lever då.
- Då får du aldrig veta.

- Tänk om man kunde resa till framtiden.
- Det vore coolt.

-Ja. O till förr i tiden. Innan EMD. Alltså jag menar...

Hela intervjun tog femton sekunder. Sedan började Belinda kalla det för ett eventuellt reklaminslag o gick vidare med nya frågeställningar.

Det var allt. 

Kommentarer:
Postat av: Jessie

Hon reportern verkar ju helt körd!!! Danny e king!!!

2010-02-01 @ 15:22:29
Postat av: kommerotardig

Danny är kung!

2010-02-01 @ 22:51:40
Postat av: Benny

Danny är verkligen inte king!!!! Det är främst EM som är "kingar".

2010-02-10 @ 08:00:26
Postat av: kommerotardig

Jag har för mig att han är bolivian, så de kan ju inte kallas Tre Gringos heller.



För övrigt är Benny o Danny samma namn i Bolivia, det är bara i Sverige som vi skiljer dem åt!

2010-02-10 @ 14:56:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits