No, alltså, vi kunna börja, ja?

Jag har tydligen kört lite väl hårt med Nalle. Han har känt sig rätt exploaterad på sistone. Dessutom oroar han sig för B1.



Det är ju hans problem. Inte mitt eller ditt. Men jag är glad att han försöker ta tag i sina problem innan de blir värre.

Jag hoppas att han inte kommer dragandes med underliggande oidipala konflikter till mig att reda ut. Men det är ju inte omöjligt eftersom det ofta är en av analysandens första stadier. Vi får se. När man väl börjar nysta i det isberg som syns på ytan så brukar ju mer komma efter.

Jag hör en röst som bryter på tyska. "Såååå, berätta no, mein vän. Vi börjar von början, va?"

Då stänger jag dörren om de tu. Jag har ingen rätt att snoka i det allra privataste.

Vi får se om Nalle tar en semester inom kort.

(O om han någonsin får reda på min vita lögn om B1. Jag skäms lite för den, men jag vill hålla Nalle lite lite utanför det mörka med världen. När han frågade mig om vart Bananer i pyjamas tagit vägen hade jag inte hjärta att berätta att B1 hamnat i fängelse efter den där narkotikaorgien/domen. Jag sa att B1 är på semester o har det bra o att han kommer vara borta ganska länge)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits