Ta det piano, granne

"Ditt Piano

Var dag hör jag hur du spelar piano, din ofullständiga melodi. Den upphör inte, om den upphör är det med korta jämna mellanrum. Ditt piano är sällan tyst utan dina fingrar spelar. Jag har hört dig spela i tio år. Du har ingen speciell melodi. Ingen favoritsymfoni. Du kan spela på konstiga tider. Ibland stammar ljudet och du börjar om från början, ibland lyckas du från början till slut. Jag hör hur dina fingrar ivrigt, ibland hårt trycker på tangenterna. Jag hör hur du på ett passionerat sätt vill spela den vackraste melodi som finns. Du verkar leta efter den var dag men du har ännu inte funnit den. Jag undrar om du kommer att finna den en dag. Du vill vara din egen tonsättare. Jag vet inte vad pianot betyder för dig men den verkar finnas där, närvarande. Jag vet inte om den är ett komplement till något blödigt. Pianot har kommit att bli ditt sällskap i livet. Jag hör aldrig röster utan jag hör bara ljudet, melodin och din sång."

Ni känner till det. Ibland sitter man o läser någonting. Det är det vackraste du läst. Du önskar att du skrivit det själv. Så var det för mig när jag läste texten om en granne som spelar piano.

Tills jag blev rätt övertygad om att det är min granne som skrivit bloggen.

Nu är jag nedstämd som ett piskat piano i en Rihannaballad. Det är det här jag spelade:



Jag är ju lite manisk o spelar gärna in mig själv på film när jag gör saker jag tycker om. Sedan gömmer jag filmerna i en mapp som jag kallar "personligt o hemligt". I alla fall så tycker jag att det låter bra. Ingenting att skriva till mamma om. Eller skriva en blogg som hela världen kan läsa - med hjälp av googles eminenta översättningsverktyg. (Om ansvarig för Googles utbetalningsservice läser detta: PG 091029-666)

Men du, granne, när du sjunger i duschen låter det jättekonstigt. Som att du gurglar saker samtidigt med vattnet. Som att du har munnen full av torra nötter. Jag har aldrig sett din tunga, men den är säkert för stor. O dessutom går inte I am the worlds greatest i P-moll! Så det så.

Förresten är det inte ett piano, utan en flygel. Du förstår uppenbarligen inte skillnaden. Är du typ kurd?


Kommentarer:
Postat av: Tiny

Nu har jag svarat på alla frågor i frågestunden! Check it out ;)

Ha en bra dag!



Cheers,

Tiny

Postat av: Chiman

speechless

2009-10-30 @ 10:36:18
Postat av: Kommerotardig

Tiny: Du är en fin människa, hoppas dig all framgång med att förbättra världen!



Chiman: Me too, that´s why I sing it!

2009-10-30 @ 12:27:37
Postat av: Chiman

Jag var bara tvungen att publicera det igen efter responsen! I brist på annat!

2009-10-30 @ 16:43:50
Postat av: michaz

yes, fesetivaler is the shit, det är man skyldig sig själv, man upplever så himla mkt när man gör det, man lär känna såååå mkt folk och alltig är bara så himla skönt :) bara njuta och inte bry sig om någonting och ba lyssna på skön musik och dricka gott :D haha

2009-10-30 @ 21:06:15
URL: http://michab.webblogg.se/
Postat av: Kommerotardig

Chiman: Du har aldrig brist på annat, du är bara riktigt långsam!



Michaz: Yes to dance beneath the diamond sky, with one hand waving free!

2009-11-02 @ 10:02:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits