Till ett överårigt blöjbarn

Min son fyller tre idag.

Det började som en pundare från Seattle, men det blev för afrikanskt för vår smak o det fick bli en komedi från ovan i stället. Det är en intern historia som jag inte delar med mig av.

Det enda trick han kan är att låtsas kissa på mig när jag är trist.

Det är inte det enda jag lärt honom, men det enda han förstått. På dagis kan de inte förklara om felet ligger i mig eller om jag skulle letat mer nogsamt efter en kvinna att para mig med. Min fru hävdar att det ligger i begreppet första bästa att hon faktist ansetts vara bäst. Filosofiskt måste jag hålla med henne. Men när jag ser min son springa omkring i vardagsrummet är känslan ändå att jag är lurad.



(Jag har glömt att fota honom. Han har i o för sig bara funnits i tre år, så det är inget jag lägger mig till last. Men jag hittade en kort av en kille som är mycket lik honom. Det duger ju lika bra. Jag kan kasta min kamera, för det finns jättemånga kort av den här killen på Internet.)

Normalt ska ju inte såna som jag föra mina gener vidare. Det har med det naturliga urvalet att göra. Det är därför människan var snabb med att uppfinna alkohol. Så att gjort kan bli gjort o vi har något vi får leva med varenda minut tills vi dör. Han befinner sig fem mil från mig just nu, men jag känner att han kissar mot mig.

Kiss back on you, love! När du lär dig engelska har jag lagt ner denna blogg!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits