Bebis bulbus

Min bebis har fått ett större huvud. Såklart. Samtidigt har hans ansikte blivit mindre. Det är mycket märkligt. Jag trodde i några dagar att jag misstog mig o det rörde sig om en optisk villa. Men icke. I förrgår tog jag fram en linjal o mätte avståndet mellan ögonens ytterkanter, samt avståndet mellan ögonbrynen o underläppen. Det var en knappt märkbar skillnad, men ändå en skillnad.

Ansiktet har krympt.

Samtidigt passar mössorna o huvorna allt sämre. De börjar bli för små för hans huvud. O de är inte tvättade eller så. Omkretsen hafver således ökad en del. Schkallbaazen.

Jag undrar om det gör ont inuti honom. Han ser ut nästan precis så här:

Jag har ingen aning om varför det har blivit så. Men visst är det konstigt, va?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits