Rorschachdrömmar i hög o låg sol

Jag sover på sängens högra sida o min fru på den vänstra.

Inatt drömde vi en gemensam dröm. Det händer ju inte ofta, så det var mycket trevligt. Vi drog omkring på gatorna i en stad i Irland. Till slut kom vi till en bro. Där skildes vår dröm åt. Jag sprang i förväg o drömde om treklöver. Solen stod fortfarande hög i min dröm. Min fru gjorde ingenting i sin dröm under några timmar. Stod liksom bara o flinade åt mig varje gång jag vände mig om. Viftade åt mig med handen att fortsätta framåt. Men när solen skunkit lägre tog hon sig an drömmen med öppen famn igen. Jag såg henne liksom vakna till liv, om än otydligt, från långt bort innan jag började flyga ut över kustens klippor o in över Brülle.

Brülle.

I morse när vi vaknade sa hon att hon var för trött för att berätta vad som hänt i hennes dröm sedan vi skilts åt. I stället vände hon sig om o somnade igen med en djup härlig suck. 





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits