Katrin i toner

En tonsättning av en text som Katrin Z har skrivit:


Jag är inte tjock, jag är gravid 

Em
Det går inte att vara snygg längre!
          F#m   
Det är omöjligt.
Em
Jag ser ut som en tunna i allt.
                                       F#m
Andreas Carlssons releasefest på kvällen
Bm
Folk tittar konstigt på mig
A
Jag ser det
A
Skiter i det
A
Gör jag inte alls
A
Det är asjobbigt
Bm                  Cm D     Em
Jag vill skrika "jag är gravid!"
Em
Snart snart snart
              F#m          
En vecka måste jag klara
Em
Fan, jag har så ont under bröstet
Em
Vad är det för skit?
                                             F#m
Det brinner i min kropp o jag pruttar hela tiden
Bm
Fan va jobbigt det är
A
Skit!
A
Piss
A
o avfall
A
Natt:
Bm                               Cm D  Em 
Vaknade bara en gång för att kissa.


Titeln är inte Katrins. Den är min. I original hette texten "Detta skrev jag". Jag har lagt till lite piss o avfall för taktens skull, men det är hon som pruttar.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits