Dödens vaccin

Nu har jag varit sjuk, legat skakande, snorig o febersjuk o bara väntat. På att nåt skulle hända eller sluta att hända. För att förströ mig tittade jag på film. O snöt mig. Jag har sparat alla snytpapper i en låda. Det har blivit till en stor vit pappersklump med lite mörkare fläckar i lådan. När man tar tag i pappersklumpen så rör den sig glättigt av allt klet som finns inuti. Det påminner om något man kan hitta under en högstadiekilles säng. Om man har otur o sätter handen på fel ställe så fastnar klumpen på handen o är jättesvår att få bort. Den lär ju lätt fastna på väggen eller i taket om jag skulle kasta den dit.

Undrar vad som händer om man struntar i att snyta sig under en hel influensa. Vart tar allt snor vägen i så fall? Hur mycket snor är det som tar vägen någonstans? Pappersklumpen jag sparat i lådan kostade över sjuttio spänn att skicka till Kerstin Westholm.

I alla fall så såg jag på film. 

I tur o ordning, en om dagen, såg jag:

Antichrist. Drag me to hell. Det sjunde inseglet.

O däremellan Moonwalker ett antal gånger. Ett stort antal gånger. Jag kan alla stegen i Bad nu. Som en dans. Det blir en barnlek med tiden. Än så länge sitter stegen bara i mitt huvud eftersom jag varit för trött för att gå upp o göra dem på golvet. Men nästa gång jag är o dansar, då jävlar kommer jag vara retro.

Den här jädra influensan berörde mig knappt. Säkert för att jag sett så mycket död o elände dessa dagar att det vore lönlöst o löjligt att låta mig bli ännu ett offer i raden. En liten dos död om dagen o några danssteg är bättre än vilket vaccin som helst. Förrutom att Beatleshysterin kring vaccinet får mig att tro på det största sedan det visade sig vara sant att Anna Book skulle medverka i Let´s dance! Så om några dagar lär jag stå där i kön bland alla andra. Lite stöddigare, typ jag har redan sett Anna Book, men lika ivrig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits