Borgs hemliga passion

Somligt förvånar. I senaste numret av ICA-Kuriren läser jag att finansminister Anders Borgs hemliga passion är att sminka sig och gå på disco som en vanlig kvinna. Han avslöjar allt för ICA-Kurirens läsare, så passionen är egentligen inte hemlig längre. Nästan provocerande fräsh, som en nyopererad Silvia, ser han ut på tidningens omslag. Jag tycker inte om hans namn. Jag brukade tycka mycket om det, idag tycker jag inte alls om det.

"Politiken tar all min tid", flåsar Borg direkt från träningssalen, "Men småningom vill jag satsa på discolivet fullt ut."
Borg rör sig vant i högklackat. Tango eller vals skulle inte vara något problem. Men Borg vill dansa ensam under discokulors sken eller inte alls. Eller bara med sparringpartnern Per Nuder. Rimma på hans namn får vi göra en annan gång.

Kollegorna på regeringskansliet lyfter inte ens på ögonbryna när Norg, sminkad som en kvinna, visar några steg som tagna ur sjuttiotalsfilmen Pulp Fiction i riksdagens entré. Japanska turister låter däremot fotoblixtarna vina genom luften. "Haha", säger Borg, "Nästan som disco. Åh vad jag älskar det här." Det syns att han är en politiker som står för sitt ord.

"Tänk att få säga en dag", drömmer Borg, "att jag skulle vilja ägna tid åt politiken, men att discodansen tar all min tid." Han ler mot ICA-Kurirens reporter och rycker på axlarna, som för att visa att...tja, kanske....

Det körsbärsröda läppstiftet ser riktigt smaskigt ut och Borg blinkar flirtigt in i kameran en sekund. Sedan rusar han vidare mot nya politiska stordåd. Han har i första hand en ekonomi att sköta.

Kanske en dag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits