Vad vill jorden mig?

Jag drömde inatt att min mor tog mig med på snatteritur.

Hon kom hem till mig rätt tidigt på förmiddagen o sade åt mig att komma med. Hon hade en jättebra idé för dagen.

Vi satte oss i min nyinköpta Cheva Trans Sporter o åkte iväg till en mellanstor svensk landsort. Den var anonym i drömmen. Det kan ha varit typ Örebro, Skövde eller Allingsås.

Vi kom till ett Hemköp med drive-in. Där lastade vi bilen full av säckar med blomsterjord , fläskfiléer o fryspåsar. Sedan berättade vi för tanten i kassan att vi ämnade ta oss till ett närliggande Hemköp för att betala våra varor.

Vi åkte faktiskt till det andra Hemköpet. Men där låtsades vi bara köra omkring lite grand utan att finna det vi ville ha o åkte sedan ut därifrån som om ingenting hänt, eller som om inga varor fanns i vår bil. Jag var hela tiden enormt rädd för att polisen, Nordic Battle Group eller Blackwater skulle komma o ta oss. Mamma bara log åt mig. Hon tyckte uppenbarligen att jag var en mjäkig fegis till tönt som borde växa upp.

Sedan åkte vi till en sommarstuga på en kulle, en bit utanför staden. Där gjorde vi inbrott för att ta en kisspaus o vila en smula. Man kunde se det ena Hemköpet därifrån. Jag somnade till en stund. Jag vaknade av sirener. Långt bort på vägen, på väg bort från oss o till Hemköp, såg jag två polisbilar i full fart. Med blåljuset på.

När jag vaknade upp ur min dröm funderade jag ett slag på vad den betydde. Det enda jag kan komma på är att jag antagligen skulle göra min mamma stolt om jag skiljer mig från min fru o blir ihop med Winona.

O att jag faktiskt är i visst behov av några säckar jord.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits