En kärlekshistoria efter reparationen

Det är väldigt tråkigt när kärleken tar slut. Ibland tar det inte ens slut där. En kvinna i Eskilstuna har efter separationen med sin man en vårdnadstvist om det före detta parets katter. Lite märkligt, men ändå förståeligt.

Märkligare på riktigt blir det först i följande citat ur dagens Eskilstuna-Kuriren:

"Den 44-åriga kvinnan har dessutom steriliserat den ena katten och tagit parets gemensamma bil till reparation utan att upplysa 48-åringen om dessa händelser. Kvinnan är nu misstänkt för egenmäktigt förfarande."

Man ska självklart inte bara gå o sterilisera en katt som man äger med någon annan. Det ska man faktiskt inte. Det är ändå ett ganska stort beslut som absolut bör diskuteras sansat o nyktert.

Men jag hoppas att ditt ex aldrig kommer polisanmäla dig för att han eller hon ser till att laga bilen som ni ännu inte kommit överens om vem som ska äga framöver. Om så sker hoppas jag att din polis inte gör som Eskilstunapolisen o tar emot anmälan.

Kvinnan låter för övrigt hälsa en småtrist gåta:  Vad har män o moln gemensamt? När de dunstar är det en bra dag!

Antagligen anmäler mannen henne för ont förtal!

Alla vi som hoppades att bara Angelique o Don höll på med sådana fasoner får återigen somna med händerna på täcket!

Kommentarer:
Postat av: Agent Grön

Visste du att det fanns en Agent med samma namn som min bror under vietnam kriget? Det jag mestadels funderar på då, det är om det är min bror.



- Gaius Octavius Thurinus.

Postat av: kommerotardig

Jag vet hur det är. Min bror kommer o går, på ett sätt som gör honom omöjlig att hålla koll på. Han har åtminstone varit i Japan o Hawaii. Säkert på en hel del ställen som jag inte känner till heller.



I vårt fall är jag aningen äldre o han den som fortfarande är grön.

2009-05-06 @ 20:45:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits