Midnight run

Idag hade jag en riktigt dålig dag.

Jag beslöt mig för att få något ut av dagen ändå. Jag räknade bilar i staden.

Det finns 34300 bilar i vår stad. Personbilar, minibussar o tjänstefordon.

Det finns 23540 parkeringsplatser. Offentliga o privata. Gratis o betalvarianten. Om man räknar med att en genomsnittsvilla har plats för en o en halv bil. Dessutom så är 1250 parkeringshusplatser stängda om natten. Fast man kan visserligen ha bilen ståendes över natten där om man hinner in i tid.

Min dag blev inte så mycket bättre. Men den gick i alla fall.

Inatt åker 11000 bilar runt i vår stad o letar parkering. Hoppas det är något bra på radion.

På vår gästparkering finns tre tomma platser. Men jag talar inte om vart jag bor. Jag är rädd att det skulle orsaka rusning.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits