Hans gick fel

Så här har jag fått det berättat av en bekant:


"I min hand håller jag ett faderskapsintyg. Hans Fahlén gick fel. Sedan gick han igen. Jag vet vem som är Per Bills riktiga pappa."


Min bekant påstår sig ha sett oredigerade delar av ett avsnitt av Spårlöst som ännu ej sänts. 

"Under många år har Per levt i tron att han är den äkta sonen till Margaretha "Small" o Buffalo Bill. Så är det inte."


Det förefaller som att Per Bill är antingen upphittad bakom ett hörn eller att han är "bortbytt". Margaretha o Buffalo är båda döda idag o deras syskon stänger dörren i ansiktet på Hans Fahlén vilken maskering han än närmar sig i.


"Per Bills jakt på sanningen har flera gånger varit närmare än han förstått. Men hans många irrfärder har av olika anledningar aldrig nått vägs ände."




Jag vet inte om min vän hittat på uttrycket "I stället har han hamnat vid vägens kant" själv eller om det är ett citat ur programmet. Verkligheten fortsätter att tangera dikt o poesi: 


"Det ironiska är att mången gång då han skådat i glaset har Per skådat sanningen. Han är nämligen en påg af familjen Spendrup. Av hänsyn till familjen i fråga kommer inga namn att nämnas utöver detta."


Fegt. Man borde stå sitt kast. Så här ser en av dem ut:




Sedan slutar det lite sliskigt. Men hellre det än tårar, menar min bekant. Det har han ju rätt i den lille spjuvern.


"Per Bills riktiga lillebror Lasse Kronér uppges vara lycklig så att han joddlar över att äntligen fått en storebror. Han är dock ärligt talat rätt uppgiven över att det är just Per. Men enligt Lasse så behöver man inte umgås bara för att man är bröder. Det räcker att skänka en tanke ibland."




Så fick jag det berättat av en bekant. Jag lånade honom femhundringen han kommit för. Genast köpte han den där rosa drinken han suktat så efter o verkade glömma bort mig. Fast bara nästan, för någon minut senare tittade han på mig o utbrast:


"Livet tar oväntade o härliga svängar. Lasse är erfaren o förkastar tanken på att när man dränkt en sorg står tusen åter. I stället menar han att när en sorg är dränkt står dig lyckan kvar eftersom sorgen är död."


Sedan reste han sig o bugade sig för mig, grabbade tag i kvinnan vid bordet bredvid o frågade om hon ville knulla. Fem minuter senare blev han utkastad efter att ha skallat en vakt mellan benen. Av någon anledning kastade vakterna ut även mig. Fast när jag hamnade på gatan var min bekant inte kvar. Jag vet inte var han befann sig. Jag vet fortfarande inte var han befinner sig. Lika bra! (Som vadå?)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits