Strippa i busschaufförsuniform

Det är tidigt på dagen. Skymningsblaskorna har redan hunnit berätta att det inte går för sig att arbeta samtidigt som busschaufför o strippa. Arbetsgivaren har inga betänkligheter mot yrket som sådant. Det handlar i huvudsak om att man blir så trött om man aldrig är ledig.

Flickan, Audrey, vi kan kalla henne Audrey Hepburn för att ge mig en behaglig inre bild om vad jag egentligen skriver om, arbetade som en vanlig strippa på kvällar o nätter. När hon gick därifrån satte hon sig på bussen som chaufför o sysslade med det på dagarna. Det är ett helt ok o rätt hederligt jobb, tycker jag. Men det dög inte. Fast det var i England.

Logiken bakom intressekonflikten är lite oklar. Det är ju inte som att en tjuv jobbade dagskift som polis. Men det handlar ju om ett annat land där man inte tänker riktigt som vi. Har det något att göra med att den nakna tjejen framför en viftar med bröst som normalt får skolpojkar att börja leta efter busskortet först när de redan stigit på bussen? Äh, normalt glömmer jag vad min fru jobbar med när hon klär av sig naken, så det köper jag inte. Dessutom får man väl anta att Audrey håller varorna på plats när hon kör buss o att ingen kan råka se dem utan att betala entréavgift. Champagnen är ju dessutom alkoholfri på sådana ställen, så från andra sidan kan det väl inte komma några invändningar?

Det framkommer märkligt nog inte hur Audrey Hepburns bisyssla uppdagades. Kanske hennes strippchef en morgon klev på bussen o såg hur hans anställde satt o frågade vart han skulle o om han hade busskort.

Sidoskott: Om du var busschaufför o någon du kände steg på bussen. Skulle du ta betalt då, eller låta denne gå på gratis? O hur kompenserar man i såfall en bekant med busskort?

Jag gillar tanken att Audrey Hepburn kan hoppa direkt ur bussen på kvällen, rusa in på scenen o så att säga byta om på plats. Kvinnor i uniform är ju alltid kvinnor i uniform. Sånt brukar ju gillas så länge uniformen garanteras att ta av. Min egen hemliga dröm har ju med Nordic Battle Group att göra. Jag drömmer ofta om att det lokala stripperiet ska släppa på sina restriktioner o tillåta Nordic Battlare att börja jobba där.

Jag måste sluta skriva nu. För tangentbordet tål inte dräggel.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits