Vem bor i skogen, barn?

Jag var ute o filosoferade i skogen för en tid sedan. Mmm, fågelsång o huggormsvak. Givetvis var kameran med. Jag tog några bilder på måfå, skott från höften o genom hästens grimma.



När jag kom hem o tittade på mina bilder så upptäckte jag att det fanns ett hus av sten bland träden. Det var ingenting jag märkte när jag var där, i skogen. Det är lite kusligt. Dessutom är T-sprit en dum picnic-dryck, även om det passar så bra till blåbär.

Vem kan det vara som bor i ett stenhus mitt ute i urskogen?

(Inte tomtar, för de bor på von Holsteins loft. Inte troll, för de finns bara i vår fantasi. Inte Alexander Schulmann, för han bor i Stockholm. Inte kungabarnen, för de bor på slottet. Inte Torsten Flinck, för han är bostadslös. Riktigt rädd blir jag när jag tänker på Johan T Lindwall, som inte hör hemma någonstans. Tänk om jag varit så nära honom utan att fatta det...)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits