Me and Bobby McWells

Huvudvärkstabletter eftersom de tagit slut. Vaselin eftersom barnet går på stolpiller. Tanten i kassan - märkligt lik min gamla mattant  - skakar på huvudet. "Nån gång måste du förstå att hon inte vill."

Migrationsverket överväger att sätta hårt mot hårt i kampen mot apatiska flyktingbarn och deras läkare. Man vill införa så kallade "Placebo-tillstånd" för att komma till insikt i ärendena. Detta innebär precis vad det låter som; en handläggare från migrationsverket berättar för familjen att de fått tillstånd att stanna i Sverige. Tillståndet finns givetvis inte, det gör däremot polisen som väntar utanför dörren på att gripa familjen; 1) för spelad uppgivenhet i det fall barnet börjar jubla, 2) för att ha misshandlat sitt barn till uppgivenhet i det fall barnet inte reagerar på det positiva beslutet. För första gången applåderar mediabevakningen migrationsverkets handlingar och på redaktioner landet över dricker journalisterna själva champagne och firar sig själva med tårta. Migrationsverket uppges vara upprymt av detta och fler kreativa lösningar på utlänningsfrågan lär komma inom kort. Eventuellt en utvisning av Lennart "Fjorne" Swahn och bluessångaren Sleepy Kristian Luuk. Tack migrationsverket!

Min mor sade vid min födsel att jag hade underbart vackra höftben. Min far fräste till svar att det hade jag visst. Deras kommunikationssvårigheter ledde så småningom fram till att de skiljde sig från varandra. 

Migrationsverket har dessutom i dagarna anlitat Robert Wells och delar av Black Army, som för tillfället och efter klubbens färgbyte från svart och gult till brunt går under namnet "Brown Bunnies", för att spela in en coverversion av Thåströms "Släpp aldrig in dem". Det handlar om rockiga pianoklink och om falsettkörer med en del inlagda svordomar som inte finns med i Thåströms originaltext. Låten är tänkt att finnas tillgänglig för nedladdning på migrationsverkets hemsida till en början. Tyvärr inte helt gratis - eftersom Robert Wells inte är det, men det lär inte handla om många kronor. Detta är en av de saker som är frihet för det svenska folket.

Kommentarer:
Postat av: Chiman

Jublar för ditt inlägg! Jag råka klippa min syster som Robert Wells när hon var liten och hon hette Wellsan i många år :D

2009-12-04 @ 11:31:08
Postat av: Kommerotardig

Hahaha...du har erkänt liknelsen vi letat efter så länge!!! Roberts syster.

2009-12-04 @ 14:27:13
Postat av: Chiman

hahah ja vet, Robb Wellsans frilla är ju helt enkelt bara hans och någon pottis från sjuttiotalet kanske hade en liknande frilla...men inte lika långt hår så det föll nära axlarna...

2009-12-07 @ 13:43:50
Postat av: Kommerotardig

Visst! Den är patentbelagd. Jag misstänker att din syster får en stämningsansökan så snart han eller någon av hans små spioner får syn på henne!



Det får säkert hennes frisör med! Det är ju faktiskt inte ok att sälja falska Pradas, o jag tror att det gäller även falska Robbie-Bobbys!

2009-12-07 @ 15:10:07
Postat av: Chiman

Stackars min syster, inte nog med att hon var en dålig kopia av Robert så fick hon heta Wellsan i flera år...



så fort jag gick nära henne med saxen de gånger jag ville klippa henne på nytt skrek hon fasanfullt : Neeej du kommer klippa mig som Robert Wells!!!

2009-12-08 @ 09:16:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits