Jag tänker voodootankar så hårt jag kan

Det har trillat in ett anonymt brev skrivet på brevpapper med Kristdemokraternas logo:

"På senaste tiden har jag fått en fix idé som dyker upp när jag går ensamma promenader. Det börjar med att jag råkar få syn på en öl/drickaburk. Sedan glömmer jag bort den o tänker på Åsa Waldau. Åsa Namnam som jag brukar viska för mig själv när ingen är i närheten. Ganska snart brukar jag få syn på ännu en burk. Då är det kört. En krona, tänker jag då. Det är inte så att jag sedan glömmer bort Åsa, men jag skjuter henne åt sidan för tillfället. För att kika på marken, in bland buskar, i sopkorgar, i diken o där jag kommer åt. En och femti, brukar min nästa tanke bli. Pedagogiskt skulle jag kunna fortsätta, men jag tror att du har fattat.

Det går inte åt ett tiopack näsdukar under en sån promenad inte.

På min arbetsplats, välsignad vare den, finner jag ibland mig själv sittandes stirrande ut genom fönstret. Det är säkert ett tecken på att någonting inom mig fortfarande är vid liv. Nog talat, även där. I alla fall löper en vägg längs min vy, där jag kan se in till en del kollegor. Min favorit, i detta teoretiska sammanhang, vänder med ryggen mot mig när han arbetar vid sin dator. När jag för en sekund halvt ignorerar Åsas existens inser jag gång på gång att jag stirrar på hans begynnande flint. Den klär honom även om han är i yngsta laget för att den borde blomma ut. Så egentligen är det inte bristen på hår, eller allt det blanka som fascinerar. Det glänsande utgör blott ett lysande fokus. Mina tankar börjar som så många andras på vår arbetsplats, "stäng ner porrsidan". Strax gör han det. Berodde det på mig, eller fick han oväntat besök? Jag får inte veta. Men ändå, jag är på väg. Senare på dagen sitter jag o strötittar på hans flint. Jag tänker ingenting. Inte en tanke. Då reser sig min kollega upp o går. 

På måndag ska jag tänka allt jag orkar att han ska få ett blombud av en chippendalare.

Ikväll sitter jag o tänder tändstickor. När en sticka har brunnit ut blundar jag o önskar att toaletterna på TV 4 o Aftonbladet ska vara upptagna hela imorgon. I alla fall när Jihde behöver gå. O när nöjesredaktionen på bladet precis har druckit eftermiddagskaffe.

Jahve Jahve Jahve Jahve Jahve"

Som i kaffereklamen på en bio nära dig! Tack för brevet o happy hunting på ditt lilla vis! Dagens ordspråk, således - En ogjord sats för Kristi Brud är en insats för miljön!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits