Dopp i andra grytor

Min förra fru o jag, dagen innan julafton förra året. Tända ljus, nejlika o het glögg. Vi satt uppe o lackade paket o gjorde årets ligglista.

Jag kom på hur man slår in en hockeyklubba utan att det syns vad det är. Hon kontrade med att skruva ner en cykel i småbitar o pressa in den i en kartong för stövlar. Briljant. Men så jobbade hon med att reglera invandringen, så vad annat kan man tänka sig.

Hon sa: Johnny Depp, Brad Pitt, George Clooney.

Det var ju ändå jul, o jag är inte högavlönad, så jag viftade med händerna o sa generöst att hon kunde få ännu fler.

Morgan Alling, Matt Damon, Puyol.

Hon sa även hela Flamingokvartetten. Jag gick faktiskt inte med på det. Fast det har med mig o min förra tjej att göra. Utan att avslöja alltför mycket så kan jag ju ändå säga att det finns en anledning till att det tog slut mellan mig o henne. Hela Flamingokvartetten. Fast jag är inte bitter, vidare nu.

Hon slog in något som jag inte fick se vad det var. Sedan var det min tur.

Winona Ryder o tjejen i kassan i Hemköp.

Hon blev jättesur. Det är klart att det inte är en lek för vem som helst att tänka sig sin partner i säng med någon annan, men i alla fall. Det var ju så roligt först. Hmmm. Kvinnor.

Vi var tydligen osams o hon skulle tydligen ut med sin mor på den där restaurangbokningen för två som jag ordnat tidigare i veckan. Jag kunde tydligen gå o köpa mig en billig jävla färdigrätt på Hemköp.

Någon timme senare ville jag visa mig vara vuxen. Tydligen är det något som blir fett knas där ibland.

SMS:t "Jag hoppas ni får kuk ikväll" får jag skicka en gång till, göra om - göra rätt - eftersom jag hatar stavfel. Jag är pedant när det kommer till sånt. Men jag hinner inte ens komma till "kul" innan det piper till i inboxen.

Efter bodelningen var kronofogden hemma hos mig. De hittade inget att ta med sig. De hävdade att jag lurade dem på något sätt, bara att de inte kunde komma på hur.

Sedan dess har jag kronofogdens specialenhet inneboende hos mig. Dag som natt finns det en kvinna här som vakar över allt jag gör o ser efter var alla mina pengar tar vägen. En sorts inspektör. Det är en rätt trist syssla för henne så vi har passat på att skaffa några barn på hennes fikaraster.

Den ena ligger i trappan o sover.

En annan prasslar bakom mig. Han har nog hittat pengagömman som hans mor är ute efter. Den kommer hon aldrig hitta för hon verkar inte riktigt färdigutbildad.


Kommentarer:
Postat av: Chiman

Jag och Niklas tycker faktiskt att Findus rockar!

2009-12-22 @ 22:58:08
Postat av: kommerotardig

Haha! Ni har rätt! Findus svänger mycket mer än Felix o Dafgård tillsammans!



Men inte mer än Flamingokvartetten!

2009-12-23 @ 09:07:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits