Vacker för sin ålder

Jag lärde mig nyligen att en blåsippsplanta kan bli upp till sexhundra år gammal. 

Det väckte en djup respekt för dessa blomster inom mig.



Sådan skönhet, kanske hundratals år gammal. Tänk att jag o mina förfäder under medeltiden kan ha stått vid samma planta o njutit av blommorna. Så enkelt o ursprungligt, skönhet i dess yttersta form. Till o med Patrik Ekwall får se sig slagen.

Jag deklarerar härmed att jag aldrig kommer ta med mig en planta hem igen.

A rose is just a rose, a kiss is just a kiss, men blåsippan är more than this!

Kommentarer:
Postat av: Chiman

okej Fromm då vet vi att du inte plockar blommor!

2009-08-25 @ 21:42:06
Postat av: kommerotardig

Jag räknar med att du inte heller gör det!



2009-08-25 @ 21:51:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits