Sverigedemokratprata

Ibland är det skönt att slippa fundera ut någonting att skriva om. Man kan luta sig tillbaka o låta andra göra jobbet.

Nu har ju ett stort antal svenskar faktiskt valt att Sveriedemokraterna ska ha makt att påverka vårt lands styre. Det vore därför fel av mig att inte låta dem komma till tals i denna blogg. Det vore ett grepp värdigt länder som Iran o USA. Så ska det inte vara här. Här är det meningen att yttrandefriheten ska råda. Förresten vore vi väl små as om vi ansåg att våra åsikter var bättre eller mer värda än deras? Jag bjuder på senaste nytt:

Det här är citerat direkt ur Eskilstuna-Kuriren. En Sverigedemokrat från Mellösa som kandiderar i kyrkovalet i höst får frågan. Av barmhärtighet låter jag mannen vara anonym.

"I Lunds stiftsfullmäktige vill Björn Söder (SD) att kyrkan ska omvända muslimer till kristendomen. Vad anser du om det?

- Det håller jag med om. Människor har lika mycket värde, men frågan är om alla kulturer har det. Islam vill omdana samhället, verkar ha svårt att integrera sig och vill få andra att byta religion.

Även kristna har ju försökt få andra att byta religion.

- Men det var så länge sedan. Så är det inte idag."

Vi bryter där. Jag ritar ingen pil från sverigedemokratens sista mening till den första. Den får du göra själv mentalt.

Ett litet tillägg för de av mina läsare som röstar på Sverigedemokrater:

Muslimerna vill få andra att byta religion. Det är fult att göra så, enligt SD. Det är alltså fint att svenska kyrkan slutade vilja få folk att byta religion för länge sedan. För att komma till bukt med problemet muslimerna vill SD att kyrkan ska tvinga muslimerna att byta religion.

SD har alltså inte bara fula värderingar, de har alltså även muslimska värderingar. 

Eller vill de bara vara inne? Vad är i så fall nästa grej? En hiphopsingel tillsammans med Landskronas kyrkliga gosskör?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits