Host

För inte länge sedan skrev jag en post som bland annat behandlade hur män kan vara feminister hemma. I det lilla formatet. Tydligen så rörde denna post upp en del känslor bland somliga läsare. Det har trillat in en hel del e-brev till mig sedan publiceringen av posten.

Prins Carl Philip kallade sig i ett annars ganska trevligt brev för ”kronprinsen” och länkade till en hemsida full av bilder på en man klädd i baddräkt. Men lite kränkt blev jag när han skrev att tjejer är äckliga. Jag tycker att flicka är gott. Förutom en del utländska flickor (Om alla flickor hade varit som en del utländska, då hade jag inte heller tvekat, prins-kompis) I alla fall: Ett av de argare e-breven löd bland annat: "...din flickvän måste vara en idiot. Vem skulle vilja vara ihop med dig?". 

Jag kan förstå att frågan ställs. En del av mina läsare är av den art att de lärt känna mig genom att läsa mina texter. De är mina vänner och vill föra en öppen och ärlig diskussion. Det goda samtalet börjar nu:

Karin Sundström föddes 29/11 1977 i det natursköna Stigtomta, en bit utanför Nyköping, som resultatet av Dans och Renees kärlek. Hon upplevde en lycklig barndom, uppfostrad främst av sina äldre bröder Anders och Eric.

När hon var ung var hon mycket smal. Småningom lärde hon känna mig och nu är hon rund som Idi Amin. När hon skrattar ser hon ut som om Kicki Danielsson skrattar, fast utan de grönblå spritångorna ur näsan (hänvisning till det gamla ordspråket: Kicki skrattar aldrig nykter, när hon är nykter ångrar hon sig).

12351-28

Kommentarer:
Postat av: Christina W

Här har man varit borta och så har du varit här....


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits