I Bosses värld finns inga mussar

"Nu har han fan i min låda gått för långt!", ryter en Kd-politiker (vars namn jag inte brytt mig om att lägga på minnet) som vill göra sig känd för att klanka på andras misstag istället för att prestera något av värde själv. Mannen han syftar på är Bo Ringholm.

Bo Ringholm är ansvarig för ett fotbollslag och vill inte betala skatt för de ekonomiska transaktionerna som fotbollslaget tvingas göra. Eller så har han glömt att betala skatt. Bo är känd för sin humor, så det kan även vara så att han skojar lite med skatteverket och har tänkt betala lite skatt så småningom.

För en tid sedan fick Bo ett brottogram i present av TV-programmet Rallarsving. En pojke som heter Musse och har utstående öron och trikåer på sig skulle brottas med Bo lite grand. Det tyckte Bo var så kul att han inte visste vad han skulle göra. Han sade nåt i stil med "Vad är det här...vad vill...nej...", så vände han sig om och låtsades som att Musse inte fanns. Bo låtsades så hårt och så länge att Musse gick.

Bo är med i regeringen och bestämmer över oss alla som bor i Sverige. Det är således på sin plats att vara snäll mot honom. Fast han bestämmer inte över spriten. Det gör Bos kompis fru. Men Bo är med och bestämmer hur mycket skatt man ska betala för spriten i alla fall. Men det gör honom inte till någon som tar emot mutor. Nej, skriver han på sin hemsida, det man förlorar på spriten tar man igen på sporten. Och så är det med det.


Det är ett ansvarsfullt arbete som Bo sköter. Det är inte konstigt att han glömmer bort en del saker. Till exempel att betala skatt för sin fotbollsklubbs affärer eller att sköta sin intimhygien. KD och resten av oppositionen har en förmåga att se till Bos dåliga sidor snarare än till hans bra. Ibland tror jag att de gör det med flit, för det var länge sedan jag hörde dem säga något positivt om Bo Ringholm. Kanske tror de att positiv kritik är skattebelagd. Men som Bo skulle säga, utan att ens rätta till sina glasögon: Spelar det någon roll? 


Kommentarer:
Postat av: Johanna

Slarvar Bosse med rumptvätten? Har du detta från en säker källa?

Postat av: kommerotardig

Jag avstår helst från att svara på frågan. Hoppas det inte gör något. Men om du vill lyckas i karriären så föreslår jag att du slickar andras rumpor, bara för att vara säker.

2005-10-27 @ 10:45:01
Postat av: Anonym

Du är rolig du!

2005-10-27 @ 10:59:31
Postat av: Johanna

Men då blir det ju fel. Det är ju den med ren rumpa som kommer någonstans här i världen. Jag får inget försprång av ludd mellan tänderna, väl? Eller har jag missförstått alltihop? Å, jag visste att jag inte skulle ha suttit och vikt bordssvanar av partiprogrammet. Man borde ha studerat.

2005-10-27 @ 23:22:07
URL: http://villervalla.blogsome.com
Postat av: kommerotardig

Det är väl så att man får ren rumpa först när man kommit någonstans här i världen? Vi andra får vara nöjda med vår lott i livet eller köpa ny tandborste lite oftare.

2005-10-28 @ 23:34:52
URL: http://kommerotardig.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits