Från det ena till det andra genom att passera centern

Jag hade tänkt hålla mig från att skriva ett inlägg tills kvällspressen fått fram ett rimligt namn på nästa socialdemokratiska ledare. Det går såklart inte. Nu ska Maud Olofsson avgå istället o vi verkar istället få se fram emot en jättespännande jakt på hennes efterträdare. Jag skakar av upphetsning o ska så snart jag skrivit klart gå in på spelbolagens sida o titta vad de tror.

Jag minns en gång hur Petra Mede berättade hur man kan känna igen den riktiga Maud. Svaret kommer jag inte riktigt ihåg. Det kan ju inte vara om hon sitter ner o kissar eller inte. För det undrar väl ingen över. Petras fråga ställdes hur som helst för att det fanns en falsk Maud förr i tiden. Kanske hon kan ta över.

Alla jägare i landet måste ju rösta på Centern. På deras forum har man ännu inte fattat att Maud är borta. De skriver fortfarande om att man måste döda varg. Argumenten för jakten ger mig även i år känslan av hur en mobb i Gussum måste bränna flyktingförläggningen eftersom en libyer dömts för våldtäkt i Paris. Om någon dag kommer man nog att argumentera Maud. En tråd för den riktiga Maud, en för den falska o en för vem som kommer att ta över.

Vem ska ta över efter Maud? Det är olidligt o jag svettas. 

Från det ena till det andra.

Du kanske råkade snegla på bilden innan du läste texten. När du sedan läst ett tag så tänkte du kanske att det nog var en närbild på Mauds finklänning från princessbröllopet. Nix.  

Det här är en amöba som sedan något år tillbaka börjar bli vanlig i amerikanska sjöar.



Den kryper in i dig när du badar. Sedan tar den sig till din hjärnas center o får dig att känna en ständig hunger.

Sedan dör du. Det framgår inte någonstans riktigt hur. Men det är inget jättejobb för fantasin att hitta på en trolig orsak.

Bilden på amöban ger mig en deja vu-upplevelse. Det kan vara en gammal skiva med Soup Dragons som jag tänker på, det kan också vara tröjorna som min mamma aldrig ville att jag skulle ha på åttiotalet men som jag hade ändå.

Hur som helst så känns det tryggt för mig att se på amöban. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att förstora bilden o göra en tavla till vardagsrummet.

Kanske en Warhol-Maud skulle göra sig bredvid? En äkta, såklart.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits