När min lilla hund skäller låter det som att det är en jättestor hund som gråter

"Hej Tomten!

Varje gång andra inte tycker eller gör som Carl Bildt vill så blir han jättearg. Sen hittar han på ett ord som låter lite elakt om de som gjort som han inte ville. Kanske för att han vill att de ska bli generade för att de inte gjorde som han ville. Sen tycker han förresten att det inte gör någonting att Beatrice Ask. Tycker du det?

Sen när han inte själv får vara den som hittar på någonting så blir han jätteledsen. För då är det dumt för Sverige i den stora världen. Som bara han vet något om på riktigt. O då blir det som om alla i Sverige bor i ett stort svart o pinsamt hål där det är jättekallt. På TV säger de att det ska bli jättekallt snart. Kommer alla skratta åt Sverige då?

Jag tror att Carl Bildt saknar en sådan mamma som Julian Assange har. En sån som berättar för hela världen att han är en sjysst o vanlig kille o bara är missförstådd o att man ska sluta jaga honom som ett djur. Kan han få det i julklapp? O en stickad halsduk eftersom det blir så kallt. Så tycker jag att alla borde ge Carl Bildt en kram. Eller ett kli bakom örat o på magen.

Maud"

Hon lade det på lådan tidigare idag. På det magiska vis som bara sker i juletid fick hon svar i sin låda samma dag.

"Hej Maud!

Någon som kallar sig Carl den store har enligt min registrator redan inkommit med önskelista. Det bör såvitt mina små spioner erfar handla om samma man som du skriver om. Men eftersom styrelseuppdrag som innefattar brott mot de mänskliga rättigheterna samt mot FN:s barnkonvention enligt rådande praxis inte delas ut av mig ska dina förslag allvarligt beaktas. För svar på dina övriga frågor hänvisar jag till Wikileaks.

Tomten"


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits