Hej, jag heter Ragnar

Sveriges otäckaste man är inte medlem i Folkpartiet, något kyrkligt samfund eller MLBA. Han bara är.

Fast allt är inte vad det verkar vara.

Jag har hört ryktena om att han arbetar frivilligt med att hjälpa armlösa munmålar-barn med att borsta tänderna. Eller att han förestår en kafeteria som inte har latte på menyn utan säljer kaffe med mjölk. Han lär tydligen bära märkeskläder, men bara sådana där märket inte syns om man inte tittar efter jättenoga. Dessutom har han busskörkort o brukar skjutsa juniorlag till bortamatcher. Innan han sätter sig vid ratten gör han ett utandningsprov som aldrig ställer till problem. Han dricker ju bara kaffe med mjölk eller bara mjölk.

Inget han gör är egentligen otäckt. Det otäcka finns inom dig o mig. Sjukan. Skräcken.

Jag har ägnat tiden sedan frukost att hitta en bild där han ser mjuk o rar ut.

Till slut fastnade jag för den här:


Kommentarer:
Postat av: Chiman

Jag får en "när lammen tystnar" känsla.. Hannibal!

2009-10-16 @ 11:48:36
Postat av: kommerotardig

Jag håller med. Man måste titta två gånger för att se att det faktiskt är Per. Han skrämmer säkert en o annan av misstag bara på grund av att han ser ut som Hannibal! Som om det inte vore nog att han är Per!

2009-10-16 @ 12:55:39
Postat av: Chiman

Är det inte Sten Frisk från Tre kronor??!

2009-10-16 @ 15:07:55
Postat av: kommerotardig

Är du sjuk?



Jo, det är det, såklart. Fast du ser mer på TV än mig. För mig är det Per Ragnar.

2009-10-16 @ 15:33:45
Postat av: Chiman

Jag är faktiskt rätt sjuk, mer sjuk än vad jag kunnat ana...



Tv tittande är 90 tals fenomen, nu är det film som gäller

2009-10-19 @ 15:56:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits