Baklängesbolibompa i rött

Familjens digitalbox har gått sönder. Eller gått sönder kanske är fel ord. Den fungerar annorlunda än tidigare.

Bilden på TV-skärmen är blodröd. Det är precis som gamla tiders svart-vitt, fast blodrött-vitt. Det är rätt obehagligt, men man vänjer sig vid det, precis som vid det mesta. Rätt fort dessutom, om man är så TV-beroende som jag.

Dessutom spelas ljudet upp baklänges. Man vänjer sig vid det också. Till slut börjar man nästan föredra att ha det på detta vis. Jag har stått ut med att se på "Bonde söker fru" o "Feta barn från helvetet? Martin spikar dem!" den senaste veckan.

Jag kan dessutom bekräfta vad många med mig länge misstänkt. Här är ett baklängesutdrag från Bolibompa:

"Nu vrider vi bultarna en gänga till. Vi tristessar dina föräldrar så att de somnar eller till o med dör. All makt åt lilleputtarna o deras kungar."

Sedan körde de igång ett avsnitt av "Drömmarnas trädgård", följt av gårdagens avsnitt av "Byggare Bob."
(Bob kan ha utbristit, vid baklängeslyssning alltså: "Arbeit macht frei." Men jag var rätt full o kan ha hört fel, så jag vill inte hålla det mot honom.)

Tydligen planerar Bolibompagänget en stöldraid runt kvart i sjutiden inom kort. Deras plan är att helt sonika vandra in i barnfamiljers bostäder o plocka åt sig allt som de kommer åt o sådant de behöver. Förutom TV:n. För den är deras garanti att alla vuxna sover klockan just då.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits