Kon eller Charlotte? Vilken är påängen?

Ängarna står gröna o gräset ser gott ut om man tänker sig vad en ko tycker är gott. Brevid vissa kossor går eller ligger det kalvar. Men på vissa ängar går det bara kossor.

Kor kan vara bruna, svarta o röda. Mjölken är i alla fall vit.

Om man stoppar fingret i en kalvs mun så suger den jätteroligt.

Om man välter en ko så kan stackarn inte resa sig igen. Då ligger den där o hatar dig o önskar jättehårt att du ska dö. Fast ögonen ser snälla o milda ut under tiden.

Hur ofta mjölkas en kossa? Skall det göras varje dag? Till o med flera gånger per dag?

Finns svaret i induktion? Jag minns Charlotte Perelli i direktsändning för några år sedan. Hon behövde mjölkas två gånger den dagen. Jag vet inte om det är riktigt samma sak. Kossor är ju inte Charlottor. Men det ger kanske en hint om svaret i alla fall.

Deduktion säger att om 1 ) Charlotte Perelli bör mjölkas två gånger på en dag, och 2 ) Samma förhållande gäller för kossor som för Charlotte Perelli, så 3 (slutledning) ) bör  kossor mjölkas två gånger på en dag.

Deduktionen kan bygga på falska premisser. I så fall är svaret fel, trots att deduktionen är riktig. Man skulle även kunna pröva filosofiskt om Charlotte Perelli skulle kunna resa sig om man välter henne. Bland annat.

Det som fascinerar mig mest med kor är deras lugn. De verkar så behagligt oberörda om att världen inte alltid är vacker eller lätt att förstå sig på. Sådana dagar skulle jag kunna tänka mig att vara en ko.

Kommentarer:
Postat av: Chiman

Jämför inte kossor med Charlotte Perelli, kossor är så mycket snyggare. Kossor är till och med vackrare utan all spackel, de kanske blir upprörda och då är de inte så lugna!

2009-06-24 @ 15:24:06
Postat av: kommerotardig

Jag borde tänkt på att kossorna kunde ta illa upp. MUUUuuu...(Förlåt, älskade vänner, på kossaspråk. Skulle jag anta...). Det är just likt C. P. att göra andra ledsna så fort hon dyker upp. C.P. (vad är det med vissa människors initialer egentligen...) är rätt lik någonting ur barerna i Star Wars-filmerna.

2009-06-25 @ 07:41:46
Postat av: Chiman

CP, jag har CSI initialer på jobbet så jag känner mig rätt cool. Vi var också gbg förra veckan. Åk till Liseberg, gilla det mer än grönan, fast vi missa Lotta. Hon kommer tydligen bara på vardagar.

2009-06-25 @ 08:53:24
Postat av: kommerotardig

Jag kräver att få veta vad I står för!



Jag har ju, förutom AW, även...CP...

2009-06-28 @ 10:50:11
Postat av: Chiman

I står får Sendi almost Fendi!

2009-07-01 @ 11:17:55
Postat av: kommerotardig

Efter att ha läst vad du skrivit typ fem gånger o börjat insett att du är värmeslagen eller bara vanligt knäpp (Jag var inne på intertörstig?.se o skulle skicka dig ett glas cola) så läste jag lite noggrannare vad du skrev förut.



O vips blev jag den dumma o slarviga!



Coola initialer i alla fall!



2009-07-01 @ 15:30:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits