Julstämning

Frosten ligger vit o kristallklar i naturen utanför. Bilarna ser rätt segstartade ut o vindrutorna lär ta en kvart att skrapa. Vinterchock!

Men andra saker värmer. Det råder äntligen julstämning på min arbetsplats.

Min kurdiska kollega funderar över hur man klär en julgran. Hon har tagit med sig hela sitt smyckeskrin o säger att hon ska klä granen i äkta guld. Det blir finare så. De röda kulorna tänker hon stjäla o ge bort i julklapp till sin syster o säga att det är megatrendiga örhängen som alla svenskar har. De i silver tänker hon behålla själv eftersom hon också vill vara trendig, men inte lika uppseendeväckande: 



Bakifrån kan man tro att hon är ful framifrån.


Kommentarer:
Postat av: Chiman

Vilken kollega syftar du på? det finns faktiskt många kurder på din arbetsplats...de som vet om det och de som fortf är omedvetna...

2009-12-02 @ 23:48:35
Postat av: kommerotardig

Jag har glömt idag vem jag avsåg. Hmmm...jag hittar inga ledtrådar själv heller, förrutom att det måste vara nån som har en syster :)

2009-12-03 @ 18:16:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits