Bright eyes, burning like fire

Jag satt ute o åt idag, med ansiktet mot solen. För en halvtimme var livet underbart trots att jag var på jobbet. Till o med maten smakade ljuvligt, trots att det var rätt trist. Kokta, snarare än grillade, revbensspjäll o torra potatisar. Ingen sås eller sky, bara äppelmos. Man får vad man förtjänar.

När jag kom tillbaka till mitt kontor så brände mina ögon av solljuset jag stirrat mot. Jag misstänker i o för sig att jag kan ha dragit på mig någon allergi på senare år. Allt omkring mig därute var i alla fall täckt av ett ljust gulgrönt pollentäcke. Jag har ingen aning vad som är dramats egentliga bov.

Strunt samma vilket. Nu funderar jag på om jag ska skylla på att jag inte längre kan se. Att mina ögon är tillfälligt förstörda o att jag inte kan sköta mitt arbete. Jag har papper att läsa, saker att skriva o en dataskärm att stirra på. Det fungerar ju inte. Det kanske är lika bra att gå hem.

Jag vill njuta världen från andra sidan fönstret. Med ansiktet mot solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0