Söndag i sängen, fria tankar

Mmm. Söndag i sängen. Don't let the sun catch you. Med ännu en dag kvar innan verklighetens allvar tränger sig på är det bara att borra ner huvudet under kudden o drömma loss igen.

Det har varit kalla nätter o jag sovit i varma kläder för att inte frysa. Jag har även drömt om att jag har varit en jagad varg, att jag har lärt upp Elin Kling i dansens ädla konst o att jag har varit en av de som tillfört gruppen någonting i Robinson. Jag har drömt mig frustrerad men varm. Jag har drömt att jag druckit O'boy med mängder av marsmallows. När jag vaknade var kudden borta. Men lite skit rensar magen.

Måndagar är dåliga dagar. De är liksom lite trasiga o elaka. När jag kliver upp ska jag klippa ur alla måndagar ur almenackan. Kanske borde man lägga alla måndagar i en kopp hett vatten o låta det dra i fyra minuter. Beskt te är nyttigt sägs det. Allt äckligt är nyttigt, det är människans förbannelse. Förutom choklad då, som är både gott o nyttigt o troligtvis det enda vi egentligen behöver för att överleva. Måndag är knappast choklad. Måndag är Stinas fullkornstorsk som man kokat för länge. Men idag är det söndag o måndag är snart bortklippt. Vipps försvann femtiotvå dagar ur ens liv o kommer aldrig tillbaka. Det brukar vara en bitter mening, men nu tycker jag om den mycket.

Söndagmorgon. Som dikter av Kristina Lugn upplästa av författarinnan själv. Du behöver inte lyssna till ett ord av det som sägs. Bara till rytmen av hennes röst. Till slut blir den ett välgörande vitt brus som du inte längre uppfattar. Men som finns där. Det går att somna om till ännu en gång. Du ska vara den som inte vandrar om natten, den som inte vandrar om morgonen. Det finns superhjältedräkter för sådana personer att beställa från Jysk. En katalog trillar snart ner i en brevlåda nära där man vet att du bor.

Från grannen eller från igår spelar Daniel Johnston tyst för mig. Det verkar vara i närheten fast han borde vara långt långt borta. King king kong, ät dina popcorn o lämna mig ifred. Jag har söndag i sängen, jag kommer till dig o dansar senare.


Kommentarer:
Postat av: Chiman

Ägde du bara 52 måndagar?



Elin kan nog inte dansa, nästa vecka ska jag se om hon kan svänga höfterna det såg dock stelt ut på reklamen.

2010-01-12 @ 08:51:33
Postat av: kommerotardig

52 måndagar var allt som fanns i almanackan, de andra är redan upplevda o kan aldrig glömmas eller försvinna helt!



Jag tittade på Avatar istället för Let´s Dance, så jag har också kvar upplevelsen att se Elin dansa för första gången:)

2010-01-12 @ 10:53:06
Postat av: Chiman

Dum jag är, det är 52 veckor per år! Avatar var bra!! Då får vi se hur det går för henne på fredag..

2010-01-12 @ 19:36:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits