Jag vet några som slickar vovvar o Brando i röven

När jag säger Kalamuckien så börjar du drömma dig bort till härliga komplicerade schackpareringar. Ett genialt drag med damen från B2 till D4 o så vidare. Du funderar på vad Lenin skulle tycka om att ligga Lit de Parade i Europas enda buddhistiska land. Din bror som älskar fotboll kommer prata sig lyrisk över inköpet av Maradona som gjordes redan 1996 men sedan förfasas över att mannen trots det fortfarande inte parvlat sig dit. Snart är väl Maradona inte mycket att ha som spelare. Din syster fnissar förtjust över en man som lovar hundra dollar till var o en som röstar på honom. Trots allt har ju landet över 200 000 invånare. Din syster räknar högt för sig själv medan hon sminkar sig fin o pyser in på något chatforum på Internet. Hon drömmer liksom du om hur drottningen knockar ut kungen med ett noga uträknat drag. Du vet att Kalamuckien är känt för sina fula kvinnor o inser att din syster inte är helt ute på cykelsemester. Siktet ställt mot A1!

Det är för att du inte är frimärksentusiast som jag. Kalamuckien har de snyggaste kartorna med frimärken som världen skådat. Skåda du med:


(Ack hur malplacerad är inte mannen i keps längst ner till höger? I sammanhanget kan bara hans mamma tycka att han är cool eller vacker...)

Till o med din överdrivet hundintresserade mamma får sitt behov av Boston Terrier nästan mättat.



(Jag vill inte låtsas vara alltför estetisk kunnig, men jag tycker inte att det dyraste frimärket har den bästa Boston Terrier-bilden. Det tycker man i Kalamuckien!)



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits