Vår gamle vän håller på sig än

Jag var precis klart med mitt nya härliga inlägg, till punkt o pricka. En god vän skulle sätta det på SJ imorse så skulle jag ha det vid lunchtid. Nu har jag varit vid stationen för att möta upp tåget. Jag har väntat tillsammans med snoriga mödrar som stått med picnickorgar fulla med bullar o rykande choklad o väntat på sina två veckor. Telefonena till polisens barnkidnappningsenhet har gått varma idag. Jag har väntat tillsammans med allt mer förbittrade unga kvinnor som redan hört alla ursäkter. De har redan blivit lesbiska eller köpt katter eller desperadorymt med mannen i närlivs. Uppgivna självmordskandidater har gastat att nu orkar de inte mer o gått hem o tagit tag i sina liv.

När man ringer till SJ för att höra sig för hänvisar de till vårt sunda förnuft. Vi som inte har något sådant uppmanas trycka på siffran 2 o vänta. Där sjunger alla flickorna i Timoteij att jag ska Buy the rivers of Babylon. Nej tack, jag har inte råd. Då har jag inte råd att boka hotellrum genom SJ heller, undrar flickorna. Jag hinner inte uttala hela mitt nej innan samtalet bryts o blir till en kopplingston, lång o utdragen som en vargjakt i Värmland.

När det blinkar till på skylten ovanför oss rycker alla till o stirrar stint. Men det är ingen ankomstid som annonseras. Det är en skyldig som utses. "Allt är regeringens fel." Må så vara, det har varit betydligt kallare än vanligt de senaste tre o ett halvt åren. Men det är ett halvt år innan det går att göra något åt den saken. Det hjälper inte mitt inlägg. Herregud, jag kan inte ens få veta om det fortfarande befinner sig i värmen på Stockholms station med en varmt sockrad Fratte eller om det sitter fastfruset i Hallsberg eller någon annan knut utan annat att glädja sig åt en inplastad ciabatta från igår. Alla gamla barnarbeten är förlåtna. Likaså att ni knep min mormor innan hon hann av tåget i Eskilstuna den där gången när ni hade personalbrist. Jag vill bara ha mitt inlägg.

mvh

din K

Det här är Elisabeth



Hon är kommunikationsdirektör på SJ. Jag vill hamna i livstids fängelse med henne.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits