En o en halv man o en utåtnavel som inte är för oss

Idag berättar löpet om nakenbilderna som sångfröken Laila Bagge inte vill att vi ska se. Först satte jag något i halsen o gapade högt att jag är helt överens med Laila för fösta gången. Men sedan visar det sig att det är en fotograf som tog några bilder på henne under hennes graviditet. Hon var i nionde månaden när han tog bilderna. Det hela handlar om djävulskap uppskruvat ytterligare en nivå.

Dessutom heter han:

Karl-Roland Schröter.

O han finns på riktigt. I samma värld som Johan T Lindwall, Linda Rosing, Nordeas styrelse o några till.

Nu vill Karl-Oskar tjäna pengar genom att sälja bilderna som han faktiskt har rättigheterna till. Rätt o vanligt jädra vett går inte alltid ihop, som vi ju alla vet. Men han töjar faktiskt inte mer.

Jag slipper gärna se nakenbilder på Laila Bagge. Men jag hade kunnat leva med att få syn på något gammalt utvik utan att bli alltför upprörd eller upphetsad. Även om jag misstänker vilken syn Laila normalt har på upphovsrätträtt så tycker jag inte att hon ska behöva drabbas av den i sin mest tillspetsade form.

Karl-Roland. Du uppför dig dumt. Fy på dig. Bläh på dig. 

Folk är riktigt trista ibland. Även om Karl-Roland kan några jättebra partytricks, så är han i alla fall trist just nu.

Här är istället en bild på Dennis Dunn, utan magen i vädret o rätt frivilligt tagen rakt framifrån:




Han är en amerikansk skridskoguru som tydligen hoppat av o börjat jobba som polsk superhjälte.  Han har några förmågor som vi andra inte har. Bland annat så skjuter han intressepilar i ögat på den som glömmer att nicka vid rätt tillfälle. Han har också en jättestor maskin som kan spela Lady Gaga fjorton gånger i rad i ett band runt bältet. Dessutom kan han glida fram fläckvis där väghållningsministeriet missat att sanda. Du kan med andra ord råka ut för honom nästan var som helst. Det är inget särskilt med honom, egentligen, men om du inte läser om honom här, så lär du aldrig göra det.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits