你不能沉默所有 - nanana na nana

Kina är fint o folket där pratar roligt. Även om jag ser mer av uppåt än kineser så ser de mer av åt sidan = lika bra, bara annorlunda. Sen har jag hört att det är en myt att de äter även söta hundar. Så tycker jag att den där muren är fasligt imponerande hög för att vara byggd av så korta arbetare. Jag tycker att idag så är det bara detta lilla som landet saknar för att vara det perfekta landet:

  1. Maktfördelning.
  2. Legislativ demokrati.
  3. Ett oberoende rättsväsende.
  4. Offentlig kontroll av tjänstemän.
  5. Garanti för mänskliga rättigheter.
  6. Val av offentliga tjänstemän.
  7. Jämlikhet mellan landsbygd och städer.
  8. Föreningsfrihet.
  9. Mötesfrihet.
  10. Yttrandefrihet.
  11. Religionsfrihet.
  12. Samhällskunskap.
  13. Skydd av privategendom.
  14. Reform av finanser och skatter.
  15. Social trygghet.
  16. Skydd av miljön.
  17. En federativ republik.
  18. En sannings- och försoningskommission.

Kommentarer:
Postat av: Kaya (the sh master)

Varför skulle Kina vara bättre som en federativ republik. Varför?



2010-12-10 @ 15:39:44
Postat av: Ida

Hur har din dag varit? :)

Postat av: kommerotardig

Kaya: För att dela upp makten både lokalt o centralt? Det kan väl vara sympatiskt i ett land med över miljarden invånare.



Ida: Det har varit en jättebra dag, från början till slut. Hoppas du har haft en underbar dag själv, trots den tomma stolen.

2010-12-10 @ 23:17:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits