Överdrift att ligga under

Jag har varit hemma i flera dagar med hög feber, snorig näsa, torrhosta o huvudvärk.

Nelly har hållit avståndet hela tiden. Inga kramar, pussar eller tusen nålar. Han är helt övertygad om att jag drabbats av svininfluensan o att jag kommer att dö inom kort. Han har redan frågat lite fint om vissa av mina skivor o DVD-filmer o mina gröna jeans.

Men så fort jag kommer för nära:



Jag förstår vinken. Men jag tycker ändå att han överdriver.

Jag orkar ju åtminstone titta lite på film då o då. Dessutom har jag pulat i mig ett skivat o skalat grönt äpple under dagen. För säkerhets skull har jag även följt fettdoktorns råd o slevat i mig en burk bearnaise. Så jag kan inte vara sjuk i svininfluensan. Eller få livmoderhalscancer. O det liksom bara på köpet!

Det troligaste är ju att jag dör av undernäring o kärlkramp. O det smittar inte, vad jag vet.

Ikväll ska jag ta mig en sju åtta whiskey o krypa ner under bordet brevid honom. Det finns plats för en till, det gör det alltid!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits