En bro över lugnt vatten

Jag har svårt att komma igång idag. Jag vet ännu inte om det beror på att det är måndag eller om det beror på drömmen jag hade inatt.



Drömmen handlade om dig.

Du var sliten o kände dig nere. Allt omkring dig var jobbigt o svårt. Du sa att du kände dig som om det stormade våldsamt omkring dig.

Jag älskar ju dig o vill dig allt väl. Så jag lade mig ner som en bro över ett bekymrat vatten. För din skull BLEV jag denna bro som du skulle gå säkert över.

Men nästan omedelbart blev vattnet stilla som en gammal spegel. Men jag upptäckte till min fasa att jag inte kunde bli mig själv igen, utan förblev denna bro hur jag än försökte förvandla mig tillbaka till mitt vanliga jag. Där låg jag alltså ner o var en liten bro över ett lugnt vatten. Tung av betong o stålbalkar o helt orörlig.

Plötsligt kom en jättestor anka o sa att hon alltid brukar simma förbi just där jag låg o var en bro. Men att det var kört för hennes del nu eftersom hon inte kunde komma fram längre. Sedan vände hon om, tillbaka åt samma håll hon kommit från.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits