Inte så roligt längre

Det börjar kännas lönlöst att hålla koll på kungahuset. Snart kommer jag inte längre göra det. Omständigheterna är för märkliga. Det så kallade facit är alltför glasklart för spekulation. Dessutom hälsar Secret Service på hemma hos mig allt för ofta nu för tiden. Senast fick jag blommor. Det gör mig orolig.

Tröttast är jag på Hans majestät, konungen. Igår talade han förtroligt med en TV-reporter utan att inse att kameran var påslagen:

Med en finurlig blick och ett höjt pekfinger, "jag har tänkt på en grej. Egentligen är inte Lassie så smart. Allt han gör kan jag också göra. Alla tror att Lassie är så smart, men det är han inte."

Sedan ringde den majestätiska mobilen, "Hej Anna. Ja, strax. Mullinull. Och du, förresten, visst är inte Lassie smart? Nej. Slicka? Jag med. Vänta bara. Mullinull. Värm glöggen. Pipparpappa? Jasså, pepparkaka...frö av bus. Snart kommer jag och tar dig."

Sedan vände sig mannen med stort K mot reportern och mumlade något om att det gäller att vara i tiden. Secret Service tog tag i reporterns slips och drog jättemycket i den tills reportern blev blå. Det sista tittarna såg var hur reportern lipade in i kameran som vore han ett busigt barn. Blä på dig med, tänkte jag då och stängde av TV:n

Ärligt talat är jag mer än lovligt trött. Det är dags att söka inspiration på andra håll. Vi säger så. 

För övrigt är det bara att lägga en hund på rygg och stryka den varsamt över "längst ner på magen" för att utröna dess kön. Det är kul att ta reda på vad en hund har för kön. Men tråkigt om den kissar medan man gör det.

Kommentarer:
Postat av: Marie

Hejsan. Vad gör du?

pratglad? haha jag har jätte tråkigt.

Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

:-) Hoppas du får en skön dag!

2009-10-28 @ 08:31:05
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: kommerotardig

Marie: Jag är ledsen att jag inte var där för dig när du ville prata. Jag hade annat för mig som var riktigt roligt:)

2009-10-28 @ 08:46:39
Postat av: kommerotardig

Caroline: Det hoppas jag med! Må din dag duga oxå!

2009-10-28 @ 08:47:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits