Exklusiv Kent-text

Bara här, bara nu: En outgiven Kent-dikt, ej med på Röd:

Jag vet inte vad den heter.


Det lär finnas fyrtio miljoner kurder i världen.

Somliga är snälla. Somliga är dumma.

Vissa spelar fotboll. Andra spelar trumma.

En del kan man hata. Några kan man älska.

Vissa kurder bara finns, andas och är.

Dessutom finns det jättemånga miljoner människor till som ser ut som kurder.

Somliga är tjuvar. Andra är poliser.

Någon är god som guld. En annan ond som fan.

En del blir slagna. Några slår och slår.

Vissa som ser ut som kurder bara finns, andas och är.

En del kurder är sämre än dig och mig.

En del kurder är bättre än dig och mig.

Det finns kurdiska kvinnor som ligger med jättemånga män.

Precis som du skulle göra om du vågade eller var vacker nog att kunna.

Det finns muslimska män som ligger med jättemånga män.

Precis som många skulle göra om de vågade.

Så kallade slampor och bög-slampor.

Det finns kurdiska män som skulle dö för din rätt till liv.

Det finns muslimska kvinnor som älskar dig för den du är.

Det finns jättemånga kurder och muslimer och människor som ser ut som kurder.

Alla kan inte byta vinterdäck eller prata svenska.

Alla kan inte baka pizza eller bära burkha.

Det finns jättemånga kurder och muslimer och människor som ser ut som kurder.

Det finns kurdiska Linda Rosing.


Det finns muslimska Kommerotardig.


Det finns människor som ser ut som kurder som är mittemellan.

Kommentarer:
Postat av: TINY - frågestund @ my place!

hahahahahhahah vad är det för header du har? hahahah XD

cool dikt eller lyrics eller vad det nu är också, ligger ju faktiskt en del i det. förresten har jag frågestund i min blogg just nu, intresserad? ställ en fråga eller två! :) ha en bra dag

Postat av: Chiman

Jag är ju kurd tror jag, var kan jag placeras i denna lista!

2009-10-28 @ 13:29:19
Postat av: Chiman

glömde det viktaste på min första kommentar= ???

2009-10-28 @ 13:30:25
Postat av: kommerotardig

TINY: Tack! Min header är mitt hjärta o mina lungor, den har jag jobbat hårt med! Kul att du, tja, gillar den:)



Chiman: Det är många som tror att de är kurder. Men i alla fall. Du hamnar alltid högt på mina listor, så någonstans i toppen antar jag.



Skönt att du gjorde tillägget, f ö, för jag uppfattade det första som ett hot!

2009-10-28 @ 13:44:14
Postat av: josefin

Snygg blogg!

allt bra med dig? :)

2009-10-28 @ 15:02:43
URL: http://jojjisen.blogg.se/
Postat av: kommerotardig

Josefin: Tack. Tja, jag lever ett välordnat o stabilt liv. Jag trivs.;)

2009-10-28 @ 15:36:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits