Stop me if you heard this one before...

Kvinnan som förstört min blogg genom att få mig att sätta engelska rubriker på inläggen har slagit till igen.

Den här gången har hon varit på bio. Hon såg filmen Fame igår o har efter det gett sig fan på att komma iform. Igen, tydligen. Men hon insåg när hon vaknade imorse att livet är för kort för att nöja sig med att vara i form. Hon vill mycket mer än så.

Hon vill musiken! Hon vill dansen! Mer än så! Hon vill vara geniet!

"Tänker du försöka bli nya Michael Jackson?" undrade jag. Hon tittade på mig som att jag var en bit ogrillad gris o hon muslim sedan barnsben. Hon spottade fram "Schmichael!" rätt i ögat på mig. Aj. Jag kunde tydligen åka till Jackson o äta snöbollar o klippa mig. Oj. Sen bad hon om ursäkt o sa att nej, inte nya Michael Jackson. Det är ju Darin som är det.

"Jag är the man of pure madness o hoppa runt o sjunga." En kollega som gick förbi ifrågasatte att hon är man. "Jag är feminist o har i tanken redan bränt sportbehån. Ingen sportbehå ska stoppa mitt mål!" Kollegan såg skrämd ut o gick därifrån.

Sedan moonwalkade hon framlänges bort från mig. Mot nya äventyr o utmaningar. Kvar stod jag o några till. Hon ba hej då örebroare.

I hennes värld är hon redan färdig. Hon är El Benny.

Med hatt, käpp o tydligen utan sportbehå!



Jag sitter på mina händer för att mjuka upp dem o hålla dem varma så jag kan applådera duktigt! En hand börjar somna för den får inget blod i sig. Den andra handen rör sig konstigt som om den levde ett eget liv. Jag har nog tappat kontrollen över den.

Kommentarer:
Postat av: Chiman

Vilken total beskrivning! Fame fick mig att drömma.. att jag till och med när det var tomt i biosalen låste upp mina förträngda drömmar och dansade lite...ja jag är seriös!



El Benny forever, jag ska inte göra Benny besviken, New Body katalogen är fortfarande här hos mig!

2009-10-14 @ 15:58:16
Postat av: kommerotardig

Om några veckor när New Body blivit vår nya uniform kommer dagarna här vara som en enda lång Janet Jackson-video!

2009-10-15 @ 08:45:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits