Chefsjobb

Jag var just med om en konstig sak.

När jag går ut o röker på jobbet får jag gå ut genom en bakdörr i matsalen. Matsalen ligger längst ner i den korridor där jag har mitt kontor. Ingen kan se in i matsalen om man inte medvetet går hela vägen dit. Ingen kan heller höra dig skrika.

När jag kom in igen efter att ha varit ute o rökt var dörren till matsalen stängd. Det är en sån där dörr som man inte är medveten om att den finns eftersom den alltid är öppen o fastställd med dörrstopp.

Mitt i salen stod min chef. Han hade en hand i fickan o i den andra höll han en kaffekopp. Han stirrade på mig med kalla ögon. Jag tittade på honom, sedan på den stängda dörren o sedan på honom igen.

Sedan frågade jag: "Vad nu då! Tänker du ge mig stryk?"

Min chef sade ingenting. Han bara fortsatte stirra på mig. Jag ryckte på axlarna o gick runt honom för att komma ut i korridoren. Då.

En kaffekopp slungad stenhårt i bakhuvudet. Jag såg stjärnor o svart om vart annat. En fuktig känsla jagade sig ned från axlarna till ryggslutet o jag insåg att jag blödde.

Samma sekund som jag föll till golvet var han över mig. Med en näve över mitt ansikte dunkade han mitt blodiga bakhuvud i golvet. Om o om. En tumme höll på att göra mig blind på ena ögat. Eftersom han är min chef vågade jag inte hugga tag i handen med mina tänder för att få honom att släppa greppet.

När jag stelnat av smärta, så nära avsvimmad man kan vara utan att vara avsvimmad, började han hoppa på mig. Två tunga skor i bröstet, magen, skrevet, knäna o ansiktet. Några revben bröts av, min näsa krossades o jag bet mig i tungan så att det gjorde ont.

Sedan minns jag inget mer förrän jag nyss vaknade upp liggandes på rygg på matsalsgolvet. Ensam. Det var ganska mycket blod på golvet, utsmetat. På min bröstkorg låg en hundralapp.

Dörren till korridoren var öppen.



Kommentarer:
Postat av: Chiman

Deckare! Vilken rysre..

2009-10-14 @ 15:33:12
Postat av: kommerotadig

Visst. Det är en sån dag. Vardagen fortsätter i nästa inlägg.

2009-10-14 @ 15:39:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits