Var kommer bajs ifrån?

Så kom frågan till sist. Det var min son som ställde den. Jag blev egentligen inte förvånad, men jag kan inte påstå att jag var förberedd. Egentligen.

"Pappa, var kommer bajs ifrån?"

Jag har trott att min son varit för ung för att ha dessa tankar. Hade jag kunnat välja tillfälle hade jag skjutit upp samtalet ett år åtminstone. Men nu valde han åt mig. Kanske är det något hans äldre kompisar har diskuterat.

"Fråga mamma!", svarade jag. Nöjd med svaret tog jag en kvällstidning och gick på toaletten.

På kvällen, när min son gått och lagt sig, började jag fundera lite. Bajs kommer från sånt man äter. Mat och godis. Jag undrar om min son är gammal nog att förstå detta. Jag skulle gärna berätta, men tänk om det leder till att min son slutar äta. Han är så liten, jätteliten, och jag kan lura honom till mycket, men jag tror inte jag kan lura honom att äta bajs.

Jag ska försöka lura honom att jag lider av epilepsi och att det vore en vacker gest, som kan löna sig i framtiden, om pappa får ta ett glas vin och sedan sova lite.

Kommentarer:
Postat av: diana

haha va gulligt :D

Postat av: kommerotardig

Jag rodnar! Men sån är jag...

2009-11-13 @ 18:28:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits