Mitt nya profil

Jag har ju lagt upp en fin avatar. En bild som ska säga något om mig. Det kanske den gör. När jag håller min lilla pil över bilden så dyker det upp en liten ruta med en förklaringstext:

"Mitt profilbilde"

Precis så pratar min albanske maffiakollega.

När min alban sjunger Shirley Clamps schlagerfavorit brister han ut för kung och fosterland: "Mitt kärlek!" En normal alban har ju svårt för att skilja mellan "mitt" och "ditt", men min kollega är så pass försvenskad att han nöjer sig med att fela mellan "min" och "mitt". Jag kan inte se någon ära i detta. Han påstår att alla barn i världen är honoms. Dessutom säger han att han har haft ett natt med Alexandra Pascalidou. Hon var tydligen ett jävel i sängen. Det kan jag tro. Enda smolket var att hon är lite horig på armarna. Det låter som något man kan stå ut med tycker jag.

På parkeringsplatsen vid mitt står ett bil av guld. Den är av okänt ursprung, jag har tidigare aldrig sett något liknande. Förutom i otäcka tjuvgömmor under marken. Eller i stånden på marknaden i Marrakech. Såna ställen man lämnar fort efter att ha tagit vad man behövt. Framtill har min albanske kollega klistrat fast ett Toyota-märke. Det blir bättre så säger han. Det kan jag också tro.

Det finaste min albanske kollega har gjort för mig är att han har lärt mig skillnaden mellan första, andra och tredje klassens invandrare. Även om mitt fru påstår att det heter "generation" och inte "klass". Min albanske kollega tycker att mitt fru låter högtravande och elitsvensk. Jag är benäxhen att hålla med när hon inte hör. Imorgon blir dagens integrationsord "petitess". Jag har ett till albansk kollega som jag skriver om då om jag törs. Han har precis smällt en kvinna på barnet, så lite rädd är jag för just honom.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits