Mina källor

Det är en oskriven skribentheder att inte avslöja sina källor.

12351-6


Utan källor skulle det vara omöjligt att ligga steget före media. Eller utgöra någon form av alternativ läsning.

Texter som:

Lars Ohly: "Jag är och kommer alltid vara/.../ kommunist! /.../Vifta med fanan!"

Josphine Craaford /.../ har analsex första kvällen i Paradise Hotel /.../ "för att hämnas på min pappa."

Ann-Christine Jernber utbrister "Medlemmarna i kungafamiljen är /.../ utvecklingsstörda."

Klasse Möllberg har /.../ använt kokain /.../ hela sitt vuxna liv /../och vägrar sluta.

Linda Skugge håller /.../ nobelklass och /.../borde /.../ få kulturstöd så hon blir ekonomiskt oberoende och kan pyssla med det hon gör i /.../ trehundra år till.

Alla män är djur.

skulle aldrig bli skrivna om inte någon grävde i samhällets djupaste och mörkaste hålor. Och lämnade det vidare till någon som vågar skriva som det verkligen är. Hur overkligt det än känns.

En av mina källor har bett mig att träda fram och avslöja henne. Det har någonting med att vinna ett stort pris att göra. Det skulle vara för det då. Men jag behöver tid att tänka. Det är inte alltid så enkelt.

Annars är det är skamligt att avslöja sina källor. Det vore som att outta en del av sig själv.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits