Min röda skinnsoffa

Egentligen har jag en blå tygsoffa. Men i mina drömmar har jag en röd skinnsoffa.

Jag tycker om att krypa upp i hörnet på min röda skinnsoffa. Ibland drar jag en pläd över mig. Då myser jag verkligen. Jag kan vara mig själv. Speciellt om jag är ensam. Det är inte ens svårt att vara naken då.

Min fru får också plats bredvid mig i skinnsoffan. När hon klär sig i rätt nyans av rött har jag svårt att se henne - åtminstone när hon sitter helt stilla. Eller...då ser hon ut som min frus svävande huvud. Lite spooky, faktiskt. När det är som läskigast brukar hon peta på mig med sina tår och visa sina tänder för mig. Det är som verklighet och hon gör det med flit.

En gång spillde jag te i min röda skinnsoffa. Det var bara att hämta en serviett och dra några tag över dynan så var soffan helt torr igen. Min förra soffa, gjord av någon slags tyg (min verkliga soffa???), fick fläckar när man spillde saker i den, plus att den var obehagligt klibbig en tid efter varje spill. Det var inte kul att bjuda hem gäster och erbjuda dem en fläckig och ibland klibbig soffa att sitta i. Det är mycket bättre nu. Spill - torka. Spill igen - torka igen.

En god bok eller en häftig film! Allt blir lite bättre i min röda skinnsoffa. Du är välkommen att slå dig ner tillsammans med mig. Vi kanske till och med kan kela lite. Det är okej om du dregglar eller spiller ditt vin. Det är bara att torka av!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits