Guld i mun, eller sött på tungan?

"Men varför är du nykterist?"

Frågan for ur mig bara. Jag hade räknat med att det berodde på ett ideologiskt ställningstagande eller att hon insett att hon har grava problem med sitt förhållningssätt till omvärlden eller sättet hon dansar på efter några drinkar. Men icke.

Min vackra vän kommer tappa sina tänder. Kanske. Men helt säkert om hon glömmer att borsta dem en kväll. Därför är hon nykterist.

Idag var hon hos tandläkaren o betalade dyrt för en undersökning. När hon väl kommer behöva göra nåt större så kommer hon få betala för sig. Tandläkaren gav förslag om en lite dyrare sak, rent guld. Det var tydligen värt sin vikt i guld. Plus arbetskostnad. Det skulle bli hållbart i längden o var att föredra. Dessutom skulle hon se ut som en hiphopare i resten av sitt liv. Fast utan märkesskor i o för sig, eftersom hon lagt alla pengar i munnen o spottat o svalt. Tandläkaren berättade även om budgetvarianten; två sockerbitar. Det är klart billigast initialt. Nackdelen då är att man behöver byta rätt ofta då. Socker smälter så småningom i kontakt med saliv. Bröstsocker funkar lite lite bättre, men det är brunt o ser oborstat ut. Så i längden är det oklart vilket som är bäst, förklarade tandläkaren samtidigt som hans nacke verkade ha ryckningar mot planchen som berättade om guld i mun.

Min vän frågade om priset på vampyrtänder av plast. Tandläkaren nämnde en summa som fick marken att rämna. Finns det inte billigare, i leksaksaffären, t.ex? Tja, jo visst, men då fick hon sätta i dem själv plus att de inte såg äkta ut. Antagligen skulle hon även få en slängkappa på köpet som hon skulle vara tvungen att använda också. Tandläkaren tittade ut genom fönstret o hostade ut ordet "tööönt" o sneglade menande på min vän. Sedan visslade han med himlande ögon när min vän sa att hon skulle fundera den dagen det i så fall var dags. När hon sade hej då svarade tandläkaren helt blasé "vi syns". 

"Låt det ske?" sa jag o påminde henne om "Skriet".
Hon hade tydligen varit inne på det. Tandlös modell. Att stå primalt gapande inför japanska turister på någon av stadens tre vackra broar om kvällarna. Men tydligen kommer det alldeles för lite japanska turister till vår stad för att det ska vara lönsamt. O hon vill aldrig flytta någon annanstans.

Tydligen funderar hon över sina alternativ i alla fall. Men vad hon bestämmer sig för vet jag inte. Det enda som är klart är att det kommer bli en nykter bedömning. Så hon har inget att skylla på efteråt.

Jag tar en drink med Shane så länge, o glömmer andras bekymmer!


Kommentarer:
Postat av: Azalea

Tänk va gott att ha godis i munnen hela tiden! Mitt val!

2009-11-02 @ 14:20:20
Postat av: Kommerotardig

Men det skulle skära sig lite med vin! Jag skulle ha vampyrtänder! Då ser det förresten bara coolt ut om man spiller lite vin!

2009-11-03 @ 14:44:11
Postat av: Chiman

hahaha!!

2009-11-06 @ 19:18:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits